Kontakta mig på min e-mail; [email protected], eller via telefon 0767 95 19 65.

Sol fågelsång och hopp

Jag vaknar med solen i ansiktet. Efter en stund känner jag kaffe lukten. Underbart hinner jag tänka. Klockan är straxt innan 7, jag hade fått sova till förmiddagen om jag kunnat.
Känner att jag behöver ta en sväng förbi toaletten som vanligt när man vaknar. Sätter mig upp och inser att idag blir det ingen bra dag. Kroppen skriker. Tar mig till toa och tillbaka till sängen. Den goa kaffelukten retar mig, kom o ta mig då. Kaffet finns i köket på nedreplan. Att ta sig dit innebar upp laddning i 30 minuter.
När jag kommit upp igen med min kaffekopp så inser jag att jag tagit gårdagens kaffe med mig. Tur att det finns telefon så att jag ringde ner och bad om en kaffe av den nya sorten.
Nu är jag ledsen för att det lilla jag gjorde igår trasade sönder det jag vill göra idag.
Jag började med min lista, men jobbade lite här och där inte en sak i taget. Kastade lite sopor från förstukvisten. Rensade lite på skrivborden uppe i hallen. Ska det behöva vara så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0