Kontakta mig på min e-mail; [email protected], eller via telefon 0767 95 19 65.

Tid till eftertanke

Det ska vi roa oss med idag har jag tänkt.
Val vi gör i livet, varje dag gör vi massor av små val, allt från vad vi sätter på oss för kläder till större val som har med vilken livsriktning vi vill ha.
Att välja det som passar mig själv eller familjen, att välja att ta tag i saker eller att vänta. Ingen kan säga att man väljer fel, man väljer det som passar en själv, just då och just nu.
Valen utgår från hur man mår och kan sortera intryck utifrån. Är man stressade väljer man på ett sätt och är man arg på ett annat, allt från matval till skolval.

Vi har ett bra system som vi försöker använda, STOPP. Stanna upp, fundera, gör dit val.
Prata prata och prata. Man kommer ingenstans genom att sluta sig. Väl någon att prata med, en vän en förälder eller någon annan.

För efter valen kommer eftertanke, valde jag rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0