Kontakta mig på min e-mail; [email protected], eller via telefon 0767 95 19 65.

sprang över ordet ensam

ensam är oftast ett negativt ord, hur gör man det positivt?
Ensam kan man känna sig i ett rum fullt med folk. Ensam kan man vara men det behöver ju inte betyda att man känner sig ensam.
Det finns massor av människor som väljer att vara ensamma.

Varför är vi så rädda för ensamhet? Jag vet att jag inte är själv, jag är inte ensam. Vi är så många människor på jorden så det finns alltid någon som har det likt dig. Vad du en gått igenom.

Kan ensamheten vara renande? Bra att man törs vara med sig själv. Här har jag och många problem. Tystnad hu så jobbigt. Men jag tränar på det.

Nu är inte jag fysiskt ensam eftersom jag har familj men jag känner mig ensam i känslorna jag har, i smärtan. Jag vet att jag aldrig kan berätta för någon så att det förstår exakt hur det är. Men respekt kan man förvänta sig. Min familj är jätte duktiga på det nu när det är värre än vanligt.

Jag tror det handlar om att acceptera att ibland känner man ensamhet, inget fel i det. När det gäller vänner så är det oftast ett eget val man gör. Vänner är något man måste vårda, jag hade inte den tiden. Jag valde bort den. Nu jobbar jag upp en ny vänkrets en som jag vill bevara länge.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0