Kontakta mig på min e-mail; [email protected], eller via telefon 0767 95 19 65.

Ja livet blir inte alltid som man vill

Jag vet att jag kan uträtta stor dåd, men frågan är om det är det jag behöver. Ska det vara målet med livet. Jag kan hämta ved, jag kan skotta snö. Jag kan egentligen allt, en gång typ i månaden.
Jag vet vissa saker om hur jag fungerar, jag kan men jag mår inte bra av de. Det är en stor förlust för mig. Jag vill ha ett fint hem, men jag klarar inte av att hålla undan efter alla och min själv. När orken tryter så släpper jag allt där jag står och är. Jag städar min säng varje dag för det är en av dom få ytorna i huset där våran 10 åring kan leka. Jag tvättar våra kläder och skurar efter katten. Jag eldar lagar mat och diskar. Jag läser läxor och påminner om att duscha. När allt är gjort vad är jag då? En smärtsam trasa som inte orkar sitta upprätt. En mask som ler åt barnen, när dom passerar förbi. Kan inte hålla fokus på samtal och koncentrationen är 0.
Jag är .....ett skal.....ett ägg....hoppas på att återfödas till en annan skepnad.

Snälla tomten ge mig en bra jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0