Kontakta mig på min e-mail; [email protected], eller via telefon 0767 95 19 65.

Idag har jag...

massor att göra. Passar mig bra för jag är missbrukare. Jag är arbetsnarkoman. Jag är visserligen i ganska bra balans men jag kämpar tappert. Skulle jag vara narkoman eller alkoholist så skulle jag kunna lägga det åt sidan gå ett 12 stegs program och må bra. Men när det gäller jobb så måste man ju jobba.
Jag hade samma abstinens som en alkoholist som slutar dricka när jag började inse och bromsa. Jag har faktiskt hållit i en utbildning med Resursgruppen där vi visar att missbruk som missbruk att avgifta sig är desamma. Idag jobbar jag 45-55 timmar i veckan tror jag. Vissa veckor mycket mer. Jag tar aldrig ut tid mot tid, som jag bör. Men jag ska försöka jag ligger massa + i tid. Jag jobbar inte för pengar jag jobbar för det är min drog, jag mår prima i mitt missbruk.

När man har ett sådant här missbruk glömmer man sin familj. Det är dom som får lida. Så idag har jag hittat en balans. Jag jobbar 6 timmar på jobbet o när jag kommer hem lägger jag tid lite här o där så jag vet inte riktigt hur mycket det blir. Men min familj ser mig i alla fall, så var det inte förr. Den här veckan har varit mer extrem. Men så blir det ibland och på lördag är det mässa så då jobbar jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0